Sivut

21. toukokuuta 2015

Kylmäkellarin säilytyslaatikkolle uusi elämä

Tiedättekö kun joissain vanhoissa taloissa on ollut tai on vieläkin kylmäkellarit?
Niissä on ne isot puiset laatikot joihin on aikoinaan laitettu perunoita tai muita vihanneksia säilytykseen!
Olen aikoinani "pelastanut" yhden sellaisen laatikon kun kylmäkellareille on sanottu heipat ja tilat remontoitu nykyaikaisempaan käyttöön. Moni on naureskellut ja kummastellut että mitä mä vanhalla likaisella laatikolla teen, joka on vielä kamalan iso mötikkä?
Enpä mä tiennyt edes itse mitä sille tekisin, paitsi nyt!

Kuten kuvasta huomaa laatikko on aika karun näköinen. Itse en tykkää yhtään tuollaisesta vaaleasta puusta, vanha harmaa puu on just mun makuun, mutta tuo sitten..
Mä suihkuttelin ensiksi laatikon puhtaaksi ja annoin kuivaa kaikessa rauhassa, seuraavaksi kaivoin esille valkoista maalia!


Perus valkoista maalia löytyy lähes aina kaapista! Koska valkonen väri on vaan niin *sydän* ja voisin maalata kaiken valkoiseksi. Mutta takaisin aiheeseen, maalailin aika rennolla otteella, ja tarkoituksena saada ei niin tasaista maali pintaa.



Siellä se mötikkä kuivuu ja odottelee toista maalikerrosta.

ja TADAA!




Tarjotin: kodin1
Lamppu: Itse tehty


Toimii siis tällä hetkellä sohvan sivupöytänä!
Katsotaan onko sen pidempi aikainen paikka tuossa vai löytääkö vielä jonkun muun paikan itselleen.
Kauan mietin myös laatikon sijoittamista takan eteen puukoriksi, hmm. Katsotaan sitten talvella jos olenkin jo kyllästynyt tuohon  pöytään.

Mitäs piditte tästä diy pöydästä?

<3Hanna

10 kommenttia:

  1. Mun mielestä nää tuunaus huonekalut on vaan vähän tökeröitä, toki tää on vaan mun mielipide enkä halua sanoa pahalla. Kiva tää uudistunut blogi muuten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jokaisella omamielipide! eikä mua haittaa :) Ja kiva että tykkäät uudistuksista!

      Poista
  2. Kivan näkönen siitä tuli! musta on jotenki kiva että näkyy oma kädenjälki kotona, eikä kaikki oo kaupasta ostettua. Persoonallisempaa.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos (: Meillä on tosi paljon kaikkea itsetehtyä ja rinnalla sitten modernimpaa, toimii :)

      Poista
  3. Ja kun tuohon kylläatyt niin laita parvekkeelle (jos siis on), multaa täyteen ja perunaa kasvamaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei mahtava idea! :) joo meillä on partsin tyylinen "huone" ja sit pihaa!

      Poista
    2. Kuullostaa hauskalle, asutteko omakotitalossa? :) Esittele joskus kotinne?

      Poista
    3. Vasta ollaan muutettu niin saatte ehkä
      Jossain vaiheessa joo :) Tänään saatte pieniä yksityiskohtia ;)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)