Sivut

18. marraskuuta 2013

Onko sinut rokotettu ?

Neuvolasta mulle kerrottiin, että nyt kannattaisi rokottaa itsensä.
Jokainen raskaana oleva nainen kuulu riskiryhmään, jonka seurauksena saa ilmaisen rokotteen.
Nyt rokotetaan kausi-influenssaa vastaan.
Terkkari sanoi, että rokote EI ole samanlainen kuin esimerkiksi sikainfluenssa rokotteet, mutta rokote on kuitenkin samantyylinen.

Olen aina kieltäytynyt kaikista vapaaehtoisista nuha rokotteista, niistä kun aina loppujen lopuksi on tuntunut olevan enemmän harmia kuin hyötyä..
Suhtautumiseni tähänkin rokotteeseen oli siis aika negatiivinen.
Terkkari kertoi rokotteen toki olevan vapaaehtoinen, mutta hän suosittelisi sitä kuitenkin lämpimästi otettavaksi.

JOTEN
Onko teille tarjottu kyseistä kausi-influenssa rokotetta?
Oletteko ottaneet?

Olenkohan ihan tyhmä ja ajattelematon jos jätän ottamatta tämän? En ehkä haluaisi ottaa.

Kertokaahan mielipiteitä!

10 kommenttia:

  1. Ite olin tänään neuvolassa ja otin rokotteen. Itella oli joku 5 vuotta sit influenssa ja mulla on astma. Olin 2 viikkoo sängyn pohjalla, vessaan oli vaikeuksia mennä ja jouduin käymään parina kertana terkalla ottaan lisä happee kun hengitys oli niin vaikeeta. Oman kokemuksen kanssa en halua enää ikinä influenssaa enkä vielä ku oon raskaana! Olin jo kerran kuolla siihen enkä toiste halua ja nyt ku on vielä lapsenkin kenki kyseessä.

    Rokotteen otosta on nyt menny 2 tuntia eikä käsi oo kipee eikä mitää. Ainoo mitä neuvolan täti sano että voi tulla vilu ja olla vähän arka, muttei ainakaa vielä oo mikskää olo menny.

    VastaaPoista
  2. hui kauhee, sulla on ainankin sellanen kokemus että ei haluaisi noin käyvän..:(
    Mä oon taas aina oli tosi terve ja harvoin edes kuumeessa niin ehkä sit jotenki väheksyny kun ei tiedä mitä voi olla vastassa..

    No onneks ei mitään oireita ole tullut :) Toivotaan että ei tulekkaan!

    VastaaPoista
  3. Itse olen kans miettinyt pitäisikö ottaa rokote, meillä se tarjotaan töissä ilmaiseksi. Itse olen vasta 7. viikolla raskaana, joten ainoastaan epäilyttää se kun olen vielä niin varhaisessa vaiheessa. Jos olisin jo ensimmäisen kolmannen ylittänyt niin ottaisin ehdottomasti sillä kyseisen rokotteen käyttöohjeissakin sitä suositellaan nimenomaan raskaanaoleville :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin alussa kun kaikki vielä niin kehittyy ja muuta :o

      Hankala tämä kysymys.

      Poista
  4. Minulle tarjottiin tuota rokotetta viime viikolla myös.. Minä muitenkin uskon että perusterve vaikkakin raskaana oleva nuori ihminen kyllä selviää ongelmitta vaikka tuon kausiinfluenssan saisikin.. Itse sairastin esimerkiksi tuon sikainfluenssankin ja oireina pieni kuume ja heikous, ei muuta. :)

    Eli täällä kyllä taitaa jäädä ottamatta kyseinen rokote. :)

    rv 30+2

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin.. Itse en ole mitään rokotetta ottanut, enkä kyllä ikinä influenssaa sairastanut..
      Jotenkin vaan kummittelee kaikki ne narkolepsiat ja muut "haitat" ja pieni piikkikammokin mussa elää :D

      En vain tiedä onko itsekästä olla ottamatta, jos jotain sattuu..
      Vai otanko turhaan tai pahimillaan tästäkin selviää joku tuollainen "pieni sivuvaikutus" Ehkä ei pitäis kaikkea miettii näin syvällisesti :D

      Poista
  5. Otin sen, kun kuuulemma siitä semmoiset ihan perus vasta-aineet siirtyy tietty sitten vauvaankin ja on kummankin (äidin ja vauvan) kannalta ihan hyvä juttu :) Käsi oli kipeä kaks päivää, ei muuta. Ja kun ilmaseks sai.. :D::D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin, sitähän tuo neukku täti sanoi, että hyvä juttu olisi! :)
      Täytyy miettiä :D

      Poista
    2. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013111917737162_uu.shtml rokotteet loppumassa :o

      Poista
    3. oho :o! no ei varmaan tarvii asiaa edes miettiä.

      Poista

Kiitos kommentistasi :)