Sivut

28. joulukuuta 2013

MeidänJoulu 2013

Mun joulupostaukset ovat niin kovin jäljessä.
Teillä kaikilla tulee varmasti joulu korvista ja silmistä jo ulos..
Mä halusin päivittää meidän joulun ihmisille ja yhdessä ololle, oltiin jouluna neljässä eri paikassa ja reissaamista riitti. En halunnut siis joulun aikaan tulla päivittelemään tänne vaan nauttia rauhassa joulusta ja läheisistä <3 Mua vähän jännitti, kuinka jaksan reissata niin monen paikan läpi. No ihan hyvin jaksoin, pieniä kipuja ja tuskastumisia lukuun ottamatta. Sen kyllä sanon, että viimeinen reissu tämä kuitenkin oli ennen vauvan tuloa!! Ihanaa olla taas kotona <3

Nyt ollaan ähkyjä ja tuntuu että odottaisin kolmosia!!! Yäh.
Tänään saatte joulupostaus nro.1 eli meidän joulun ja seuraavaksi saatte joulupostaus 2. eli lahjat.
Koittakaa siis vielä hetki kestää jee joulu jee päivityksiä..
Tiedän, muakin kyllästyttää :D

Tänä vuonna jouduttiin viettämään mustaa joulua. Valitettavasti tää vaikutti ainankin mun joulumieleen. Joulu aamuna kuuluu leijailla hiljalleen kevyttä lunta, jouluna haudalla käydessä kenkien alla tulee narskua pakkaslumi ja sormien oltava ihan jäässä, Jouluna pihan täytyy olla täynnä ihania joululyhtyjä ja kynttilöitä, jouluna kuuluu olla lapsi ja tehdä lumiukko!

Joulua vietettiin tosiaan siis neljässä paikassa, joissa kolmessa oli kuusi! Olisin halunnut myös meille kuusen, mutta mies ei halunnut oikeaa kuusta kerrostaloon ja tekokuusta ei vaan ikinä tullut ostettua. Oltiin myös viikko joulureissulla, joten ehkä meille kuusi hommataan vasta ensi vuonna, nupun innoittamana :)
Mun äidin luona oli tuo moderni valkoinen kuusi, mutta tosi perinteisillä koristeilla. Miehen vanhempien luonna oli tuo iso luonnon kuusi ja mun mummin luona oli tuo pieni tumma sinihopeinen kuusi. Käytiin myös mun isän luonna jossa kuusta ei ollut ollenkaan, koska he eivät joulunaikaa olleet kotona.

Jokapuolella oli kynttilöitä tuomaan ihanaa jouluntunnelmaa, sekä joulukukkia koristamassa pöydän kulmia! Mun mielestä tuo joulutähti on liian perinteinen, hyasintti haisee ihan kamalalta! Mun tän vuoden suosikki oli valkoinen tulilatva sekä valkoiset tulppaanit, oih <3!
  Jokapuolella oli myös muunlaisia joulukoristeita, tonttuja, poroja, enkeleitä. Ihme kyllä tuo meidän karvavauva antoi tottujen olla rauhassa, eikä riepotellut niitä mukanaan. Mun mielestä tälläiset pienet asiat saa aikaan tosi ison joulumielen ! Miehen siskon tyttö oppi ihanasti just joulun alla sanomaan TONT THU! :D
Mulle suuri osa joulutunnelmaa tulee haudalla käydessä. Siellä on aina niin uskomattoman kaunista, kynttilämeri valasee pimeässä jouluillassa. Tunnelma on niin rauhallinen.
Meillä sukulaisia on haudattu ihan ympäriinsä ja yleensä kynttilä jätetään myös muistohaudalle, kun ei kaikkialle valitettavasti paikanpäälle päästä. Me käytiin jo aatonaatto iltana haudalla iltäkävelyllä ja kynttilöitä oli vielä hyvin vähän muistohaudalle tuotu.
Ihanan mummin luona joulupöytää! Olin vähän höpsö ja otin kuvan jo ennenkuin pöytä notkui niitä kaikkia ihania herkkuja namnam. Meillä on ollut perinteenä kokoontua mummin luona syömään tapanin päivänä niin pitkän aikaa kun mä vain muistan. On ihana nähdä lähimmäiset rakkaat sukulaiset ja varsinkin ne mailman parhaimmat serkut tällöin <3 Juomana oli puna-ja valko viiniä jota minä siis en juonut! Mä join jouluomena limpparia ja sekin oli ihan hyvää :)
Mun on kyllä aivan pakko myöntää, että mulla on ihan pikkasen ikävä lasillista hyvää viiniä ruuan kanssa.. muuten en oikein tykkääkkään juoda. Lasillisen ruuan kanssa tai lasillisen rentoutuessa. aijai.
Mä en tiedä miksi mulla on kuva vain joulutortuista? Kyllä me muutakin jouluna syötiin :D Veikkaan, että mulla on taas ollu niiin kamalan kiire mättää mahaa täyteen niitä herkkuja, etten ole muistanut sitten kuvata mitään.
Kuitenkin meillä syötiin joulun aikaan mm. NO KINKKUA, karjalanpaistia, porkkana ja lanttu laatikkoa, imellettyä porkkanalaatikkoa, rosollia, vihreää salaattia, punakaalipaistosta, raastesalaattia, tomaattimozzarellaa, silliä, kylmäsavulohta, lämmintä lohta, herneitä(en tiedä mikä perinne tää on :D) karjalanpiirakoita, luumutorttuja, kaneliomena torttuja, suklaata ja suklaata, charlottekakkua, rommirusina rahkaa, taatelikakkua, maustekakkua... Kaikkea herkkua niin paljon että paino on varmasti noussut kuin norsulla ja turvottaa ihan pirusti.. :D ihana joulu...

Meidän karvavauvan omapaketti. Sen avaamisen kaksi päivää mutta vihdoin vihdoin se aukesi. Voi sitä kissan riemua :D! Jouluna olikin hulinaa. Mukana oli myös 18-vuotias kissarouva vanhus. Tämä villi nuori vekkuli ei aina ihan tajunnut ettei se vanhempi jaksa enää leikkiä ja sähinäksi se menikin.
Parin päivän aikana he kuitenkin tottuivat toisiinsa ja saatiin katon alle sopu!
Joulumahaa! Posketkin on ihan turvonnut kaikesta suolan määrästä.. yyh. olo on ku pumpatulla barbaralla xD
Mulla ei ollu mitään punasta vaattetta ja itse henkilökohtasesti en oikein punasesta pidä, sillä mun mielestä se ei sovi mun kasvoille. Mun joulutulikin sitten punaisista huulista ja punaisista villasukista, eikös se riitä? :D
Näytän tässä kuvassa jotenkin tosi nuorelta ja ujolta, hih! :D
Yksi mun jouluasuista oli niinkin värikäs kun MUSTA, no sopiipahan tämän joulun teemaan, mustaan jouluun..

Toivottavasti teidän joulut oli ihania ja renttoutavia ja olette muistaneet syödä niin paljon kinkkua ja suklaata ettei vieläkään meinaa kyetä liikkumaan kunnolla!
Mun joulu oli tosi ihana <3 reissun täyteinen, paljon rakkaita ihmisiä, hyvää ruokaa.
Huomenna nähdään oltiinko oltu kilttejä, eli onko pukki meitä muistanut ja jos on niin miten!

Nyt hyvää yötä.
Pääsee omaan sänkyyn nukkumaan! IHANAA!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)