Sivut

15. helmikuuta 2016

DIY ihmisen pohdintoja

Mä oon sellainen ihminen, että mulla täytyy aina olla joku homma tai puuhailu menossa. Yleensä niitä on 2-4 päällekkäin ja touhotan ihan pättömänä jokaisen parissa ja valmiiksi saaminen kestää tosikauan!
Joskus löydän jonkun mieleisen projektin ja teen sitä niin kauan kun se on valmis! nimimerkillä olen joskus havahtunut, että kello on aamuyö ja tuunailen edelleen jotain.

Nyt mulla on meneillään mm. maton virkkausta, tuolin päällysten ompelua, unisiepparin teko ja heijastin langasta neulominen! Neulominen ei oo yhtäään mun juttu! Pitkästyn puolessa tunnissa.en osaa ja turhaudun. Jos neulon, neulon aina pelkkää oikeaa, heh! Eli tylsää.. Korkeintaan pystyn neulomaan Pinjalle  huivin koska se on helppo ja nopea. Lapasia ja sukkia olen yrittänyt tehdä, mutta toinen pari jää vaan aina tekemättä koska kyllästyn enkä saa sitä enää aikaiseksi ja totean että eka kappale on niin ruma, ettei sitä pukea kehtaisi..

Ompelu on, no ihan jees.. Ompelukoneen esille kaivaminen on se mailman vaikein homma :D Kun sen koneen saa esille niin ompelee sitten mielellään useamman jutun kerrallaan. Me siis löydettiin Pinjalle syksyllä kirppis tapahtumasta lähes uuden veroinen pikku nojatuoli! Nojauoli on tummanpunaista kangasta, joka ei oo yhtään mun juttu, joten kankaat siihen ostin jo silloin syksyllä. Nyt olen päässyt suunnittelu vaiheen ohitse ja enää pitäisi ommella, sitä odotellessa!

Ensimmäisen virkatun maton sain valmiiksi viime kesänä. Ensimmäisen maton virkkauksen taisin aloittaa jo vuosi sitten. No nyt vuosi sitten talvella mun ihana ystävä neuvoi mulle selkokielellä virkkausohjeet ja vihdoin viimein kesällä sain maton valmiiksi ! Viime viikolla ostin lisää kudetta ja päätin virkata vielä yhden maton. Tämä on jopa mulle, huonohermoiselle tumpelolle lankojen kanssa helppo ja suht nopea juttu! Tykkään. Nyt siis odotellaan valmistuisiko tämä matto hieman nopeammin ;D

Sitten mulla on vielä yksi operaatio, tästä olen aika innoissani! Yleisesti tykkään eniten kaikesta pienestä näpertelystä, askartelusta ja kaikista kivoista jutuista joissa saa käyttää mielikuvitusta ja ideoida paljon! Tämä on just sellanen. Jokainen työvaihe on erilainen ja vaan taivas on rajana ideoiden kanssa.
Aloin siis väkertämään unisiepparia! Rakastan unisieppareita ja meillä on niitä kolme. Yhdestä en tykkää ollenkaan, yhden kissat tuhosi lähes kokonaan ja tämä viimeinen joka nyt roikkuu makuuhuoneessa on ruskea, ja kaipasin jotain uutta värimaailmaa sinne! Ideoin ja tutkin myös vähän netistä vinkkejä unisieppareiden tekoon, tämä on vielä kesken, mutta vaikuttaa kivalta operaatiolta!

Näihin varmaan palataan blogissa vielä myöhemmin kun saan ideat toteutettua!
Onko täällä muita jotka tykkää näpertää itse kaikkea? Mitä kaikkea olette tuunailleet?

Syksyn ja talven aikana olen tuunaillut meille esimerkiksi vanhasta pirtinpöydästä taas käyttökelposen, ulko-oveen kranssin, lastauslava kukkatelineen, vanhasta sähkökaapeli kelasta pöydän ulos, sisustusikkunoita ja paljon muuta. Näistä ei ole siis mitään postauksia kun en tällöin kirjottanut. Mutta jälkeenpäin voin tietty myös jostain kirjottaa jos aihe kiinnostaa.
Nyt mä palaan takaisin mun dreamcatcherin pariin! Heido!

2 kommenttia:

  1. Ihana idea toi unisieppari! Mäkin rakastan tuunailua ja askartelua, mutta oon hirmu hyvä siinä, että alotan ja motivaatio loppuu ekan tunnin jälkeen. Sit yks homma lojuu ja alotan toisen ja sit se saattaa kans jäädä,kun jatkan edellistä 😂 Jään itse seuraamaan sun unisiepparin toteutusta, siinä vois olla itsellenikin uus lastenhuoneen projekti. Tein sellaisen joskus 10 vuotta sitten, enkä muista kyllä yhtään miten tein.. ☺

    VastaaPoista
  2. Joo toivottavasti siitä tulee yhtä kiva kun ideakin on :D!
    Hehe, monella tuntuu olevan samaa! Mulla jos on kiinnostava projekti saattasin vääntää sitä vaikka kahdeksan tuntia putkeen, sit jos vähänkään tökkii tai joku epäonnistuu niin luovutan täysin ja siks tuola lojuu noita keskeneräsiä xD

    Teen siitä postauksen kun valmistuu :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)