Sivut

2. helmikuuta 2016

Marimekko on pelkkää unikkoa. Vai onko sittenkään?

Ajattelin kirjoittaa teille tästä aiheesta, koska kuulen tätä tosi paljon. Tuntuu että hyvin monen ihmisen mielestä Marimekko on pelkkää unikkoa ja tätimäisiä juttuja. "Ei siellä mitään oo mulle" kommenttia kuulen myös usein.
Moni onkin yllättynyt, että vau täällä onkin paljon erilaisia juttuja ja on löytynyt jotain oman mielen mukaista. Kun mä tuijotan niitä tavaroita päivittäin niin ajattelin koota teille tänne blogin puolelle osan mun omista suosikki tuotteista ko. liikkeestä ja ehkä jopa avartaa teidän näkökulmia kyseisestä kaupasta. Ja kuten huomaa, mä tykkään monesta aika laidasta laitaan. Värikkäistä, klassikoista, neutraaleista ja vanhemmista tuotteista!

Käydään nää läpi vaikka kategorioittain. Ensimmäisenä kodin puolen suosikkeja, sitten kankaat(erotan kankaat ja kodinpuolen tuotteet siksi, koska muuten yhdestä postauksesta tulisi liian pitkä!) ja sitten viimeisenä vaatteet ja asusteet.
Typistän myös juttua niin, että esittelen vain meidän liikkeen suosikit. Koska näitä tavaroita olisi vieläkin enemmän ja tietty valikoima vaihtelee hieman liikkeittäin.

Aloitetaan!
Marimekon suosikit kodintuotteet:
Pidän monista astioista, koska niitä voi yhdistellä toisiinsa. Meillä perus astiasto on valkoinen ja siihen saa ihanaa lisää näistä väripilkuista. 




Nää mukit on vaan niin söpöt! Ei ehkä just mun tyyliset, mutta tykkään ihan hirveesti tuosta keltasesta, noi lehdet on sellaiset ihanat mintunvihreät! Kyseessä on siis Oiva vihkiruusu, jota myydään kahdenmukin settinä meillä 24euroa kustantaa nämä kaksi mukia yhteensä ja siitä tulee vielä-30% eli ei ollenkaan paha hinta. Mä harkitsen vakavasti kahden keltaisen mukin ostamista, vaikka sokerikupiksi! tai sitten koristeksi, heh.

Tykkään myös marimeko pyyhkeistä. Ne on ihanan pehmeitä, hyvä laatuisia ja imee hyvin vettä. Näitä kuoseja on tosi paljon erilaisia. Tässä yhdet omat suosikit! kahdet alimmaiset ovat ujo raitapyyhkeitä, tuo vaalea tuolla keskellä on rautasänky ja päällimmäinen on raakkel. Noita päällimmäisiä mulla on varauksessa meille kotiin! 

Tämä setti ei siis "kuulu" yhteen, mutta sopii musta silti kivasti näin. Ja tohon lautaseenhan voi sitten yhdistää vaikka yksivärisiä mukeja ja ties mitä ja kuppiin taas vaikka valkoiset lautaset. Niin näppärää! Kuppi on Oivan siirtolapuutarhaa ja lautanen on Oivan Kukkuluuruu.


Katsokaa nyt tätäkin yhdistelmää! Eikös olekkin ihana! Siisti tarjota vaikka vieraille tai itse nautiskella näin. Tämä muki on Oivan siirtolapuutarha ja lautanen on Oiva lautanen.

Mun ystäväni sanoi mulle kun ihastelin näitä astioita, että nehän on ihan hippityylisiä! Ehkä, mutta myös hyvin klassisia yhdistettynä vaikka muuten kokovalkoiseen kattaukseen. Marimekko on kuitenkin suomalaista Designiä ja arvo näissä säilyy myös kun tuotteita säilyttää ja käsittelee oikein.
En tiedä onko suomalaiset ylipäänsä hieman arkoja värien käytön suhteen? Että helposti kangistutaan siihen klassiseen musta, valko, harmaa sisustukseen joka on nyt pinnalla. Itsekkin olen kauan ostanut pelkkää väritöntä, mutta pikkuhiljaa mulle on tullut se fiilis, että mä tahdon jotan tälläistä! Onko siellä ruudun toisella puolella valkoharmaa kannattajia vai uskallatteko repäistä väreillä?


                                                                                                                                                                                 Katsokaa nyt! Tuon siirtolapuutarha mukin voisi yhdistää myös vaikka tuon turkoosin lautasen kanssa!

Tai tämän suloisen vihkiruusu mukin voisi yhdistää myös tämän lautasen kanssa.

Sitten vähän servettejä, niistä valitsin vähän rauhallisempia ja klassisia värejä. Helppo yhdistää jälleen kaiken kanssa. Servetit ovat vasemmalta oikealle: varvunraita, fandango, pikku kivet.
Näitä mulla on kotona kaappi täynnä :D Mulla on varmaan joku himo servetteihin koska ostan niitä aina kun nään ihanan kuosin ja meillä ne päätyy pöytään ehkä 1-2kertaa vuodessa! Täytyykin alkaa piristämään arki kattausta näillä, mahtuu sitten taas ostaa uusia lisää.

Tätä kannua mä olen himoinnut jo jonkin aikaa! Meillä sille olisi käyttöä varmaan aika vähän, kun mehuja tai sellaisia ei meillä juoda, mutta juhlapöytään tuon voisi kattaa tai kesällä vaikka tehdä jotain ihanaa sitruuna vettä valmiiksi, jatketaan vielä haaveilua :D Yks mun suosikki on myös nuo jalkalasit! Ne on luonnossa aika isot ja massiiviset, tosi tukevat! Niistä tykkäisin myös, mutta nekin jää ehkä vielä toistaiseksi haaveilu listalle. Nämä tuotteet ovat siis sukatmakkaralla kannu ja Sukat makkaralla jalkalasi.

Sukat makkaralla sarjasta löytyy myös ilman jalkaa oleva pienempi juomalasi. Nämäkin myydään kahden setin pakkauksena ja hintaa näillä on 22,40 euroa josta tulee vielä -30%!

Värejä löytyy erilaisia niin näistä kuin ylemmistä sukat makkaralla astioista.






Pannulapuista valkkasin myös neutraalimmat värit, vaikka näissäkin on varaa valita ne mieleiset värit. Vasemmalta oikealle kuvassa on: Pieni kulkunen, kaarnikka ja kompotti.


Tässä on ehdottomasti yksi mun suosikki, tuo keltainen Oiva kurjenpolvi lautanen. Se on niin kaunis, samaa sarjaa on myös kahvikuppia jota on myös meille hamstrattuna. Viereinen lautanen on Oiva sininen. Se on minusta myös klassisen kaunis. Molemmat ovat kuin tauluja!





Sitten vielä esittelen nämä ihanat Oiva siirtolapuutarha kupit! Niin ihanat! Nää on aika laakeat malliltaan, sopii mun mielestä parhaiten tee kupeiksi. Näillä saa katettua pöydän tosi romanttisesti ja tyttömäisesti.

Tässä olis tämän kertaset kodin ostaston muutamat mun suosikit esitelty. Ensi kerralla palataan aiheeseen kankaiden kanssa, niistä löytyykin super paljon suosikkeja.

Onko ruudun toisella puolella marimekko keräilijöitä? 
Mikä näistä mun lemppari jutuista kolahti sinne? vai eikö mikään?

8 kommenttia:

  1. Onhan nuo kauniita muttei kuitenkaan ihan oman tyylisiä. Meiltä löytyy valkoista teemaa ja taika astiastoa aloin hiljattain keräillä sinisenä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valkonen on just hyvä! Meilläkin basic! Kuppeja keräilen kun hullu ja niistä tykkään et löytyy värejä ja muita :)

      Poista
  2. Tuo Oivan Kurjenpolvi on vaan niin ihanaa!! Harmi, että kannua ja meille käytännöllisen kokoista vuokaa oli harmaana, olisin keltaiset ottanut ehdottomasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on myös mun suosikki <3! Harmaana itsekkin oon törmännyt useammin.:( Tykkään myös hirveesti oivan räsymatto lautasesta mustavalkosena!

      Poista
  3. Jos olis varaa ostaisin kaikkea ihanaa värikästä marimekkoa <3 alennuksista jotain saattaa tarttua mukaan koska tosiaan aika tyyris näim normitallajalle.. Mut toi sukatmakkaralla kannu sopis myös maljakoks kivasti ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan nää toki suht tyyriitä, välillä sitten on ihania ale juttuja!:)Totta ;)

      Poista
  4. Keltainen lautanen!!! <3 ;)

    -N

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)