Sivut

30. lokakuuta 2013

Kurkistus nupun vaatekaappiin

Tänään mulla oli siivouspäivä. Samalla vähän järjestelin noita nuppusen tavaroita parempiin paikkoihin ja fiksumpaan järjestykseen. Ajattelin sitten samalla tehdä teille kurkistus mahdollisuuden hänen vaattekaappiinsa.
Järjestellessä mä tajusin että eipä meillä oikeastaan edes ole paljon tavaraa, meillä on itseasiassa aika vähän!! Iik! Mut paremmin tuntevat tietää, että oon vähän sellanen "kaikki tänne ja heti" ja mulle iskee tosi helposti paniikki ja stressi..
Ja nyt meinaa tehdä niin. Mä luulin että oon shoppaillu kamalasti kaikkee mut eiii.. kyllähän noillakin vaatteilla varmasti pärjää, mutta kun.. missä lelut? Kirjat? Tutit? Tuttipullot? Harsot? Petivaatteet? Hoitotuotteet? Amme? Pinnasänky? Hoitopöytä? Niimpä, meiltähän puuttuu KAIKKI OLEELLINEN.

Mua vähän harmittaa ettei mies ymmärrä mun hätää... se ei ainankaan helpota mun kaikkitännenyt paniikkia. Kuulen kokoajan (ja kuulin myös nyt kun ilmaisin hätäni) että onhan meillä tässä aikaa. Onhan meillä 3kk ja 2päivää.. Mutta miksi hitto miksi pitää oottaa siihen että pitäis sairaalaan lähteä synnyttämään ja samalla vielä ostamaan nupulle tuttia ja kantokoppaa!?!? Aargh joskus miehet ovat niiiin yksinkertaisia..
Ja kun mulla ois se kuuluisa pesänrakennusviettikin! Haluisin joka päivä vähän sipistää jotakin pientä tavaraa tai vaatetta tai lelua tai tai tai.. No ymmärsitte varmaan, haluisin jo tavarat paikoilleen ja päästä ihailemaan että "oiii, tossa se nuppu sit kolmen kuukauden ja kahden päivän päästä niin söpösti nukkuu" enmä halua oottaa!! Ja mitä tässä odottelemaan?!?? Pitäähän ne kuitenkin hommata, mielummin ajoissa kun matkalla sairaalaan, eikö!
Ja kaiken lisäks oon koittanu perustella tätä ostamista silläkin, jos kauppareissulla nappaa esim. tutteja tai vaikka ammeen mukaan ei tarvitse viimeisen viikon aikana panikoida, että apua hei me tarvitaan NYTHETI tonni rahaa kun pitää ostaa sänky ja vaunut ja tutti ja ai katos 50koon vaatteita.. no miehet on vaan niiin yksinkertaisia!

Takaisin kuitenkin tän mun vuodatuksen jälkeen tähän pikku prinsessan vaatekaapille. Kaappi oli aikasemmin noo ehkä vähän sekasotkuhullunmylly ilman kunnollista logiikkaa. Ylähyllyllä oli yks lelu ja alahyllyllä kaks, toppapuku on bodyjen kanssa ja villasukat on mun alushousujen, heh heh.

Raivasin tänään eteisen lipastosta(se lipasto tuli nyt siihen! Jee!) Yhden laatikon tyhjäksi, mihin saa järkevästi nupun kaikki ulkovaatteet, eli tällähetkellä vain toppapuvun ja paksun vanuhaalarin, laitoin samaan laatikkoon myös korin johon viikkasin mm. Hatut, sukat, lapaset, kengät ja villa väli kerrastot. Nyt on loogisesti ns. Ulkovaatteet eteisessä ja kaappiin tuli jo huimasti tilaa!

Kaapin ylimmäiselle hyllylle kokosin ns. Hienostelu vaatteita, eli lähinnä mekkoja! Niitä harvemmin kuitenkaan käytetään enkä halunnut sitten sotkea niitä muihin pinoihin. Seuraavalla hyllyllä on bodyt, viikattuna kokojen mukaan 50, 56, 62.. (VINKKI! Luin eräästä blogista, että bodeista kannattaisi mitata hartia/haara mitta ja järjestää ne sen mukaisesti, sillä todellisuudessa kokolappu ei kerro paljoakaan, on nimittäin pitkulaisia bodeja ja lyhyitä/leveitä malleja. Oiskohan pitännykki tehä näin?) Body hyllyssä on myös muutamat paidat mukana. Seuraavalla hyllyllä on housut ja puolipotkareita, viikattu myös koottain sinne.
Hmm. Täähän alkaa jo munki mielestä näyttää aika selkeeltä! Hyvä minä!
Alahyllyllä sitten on lelukori, kasasin myös kaikki kirjat ja lelut yhteen koriin, näin helpompi ettei niitä loju vähän jokaisen hyllyn reunalla, huomatkaa lelukorin dalmatialainen pehmolelu, mummi osti sen mulle laivalta kun olin kolmevuotias ja kannoin tota koiraa uskollisesti mukana varmaan 13 ikävuoteen, haha, tuliskohan siitä vauvallekkin yhtä tärkeä.. 
alahyllyllä on myös hoitotarvike kori, jossa sekalaisesti kaikkea mm. Ruokalappuja, pesuainetta, hierontaöljyä, liivinsuojia, kaikennäkösiä alusia..

Nyt se on ihanan selkeä! Kirjoitin samalla myös lapulle kaikkien vaatteiden koot ja määrät, näin on sitten helpompi tarkistaa lappusest mitä kokoa vielä tarvitaan ja minkä verran.
Järjestys muuttuu varmasti vielä nupun synnyttyä, kun mm. Lelut tulee esille ja hoitotarvikkeet hoitopöydän lähelle. Tällä hetkellä hänen vaatekaappinsa näyttää kuitenkin tältä. Tämä äiti haluaisi sinne vielä kovin täydennystä, hihhii!


4 kommenttia:

  1. hahhaa on nuo miehet vaan niin outoja välillä ;) meillä oli ihan sama tilanne silloin, meinasin jopa muutaman kerran hormonihöyryissäni ruveta raivoamaan keskellä kauppaa että miksi noita ei voi ostaa nyt kun ne siinä on vaan pakko aina "enskerrallasitten" ! :D raivostuttavaa! :D miehet ei vaan ymmärrä meitä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noniin on, ei voi ymmärtää!! ;D ei ole pari kertaa mullakaan kaukana, oon vaan sit tyytyny kävelemään perästä ja jupisemaan ja marisemaan koko loppu kauppa matkan xD

      Poista
  2. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että harsoja, niitä tulet tarvitsemaan ensimmäiset puoli vuotta, ja niitä kannattaa olla joka kulmassa/laukussa/taskussa... ja me itse ollaan viritelty hoitopöytä kodinhoitohuoneen pöytätasolle, siihen vain pehmuke + pyyhe, ja me viriteltiin semmoset lempeästi vilkkuvat jouluvalot siihe hoitopöydän päälle, että vauveli jaksoi vaipan vaihdon ajan olla (varsinkin vanhempana ko kiire on harjoitella kääntymistä...) ja lattialla pehmeän peiton/viltin päällä on kiva kans puuhailla :) älä hätäile vielä, älyät kun vauva on maailmassa että turhaan kaikkea hamstrasit :) mutta ymmärrän tarpeesi! Olin itse samanlainen :)
    T. Nea ja 10kk mussukka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harsot on kans ostoslistalla kunhan pääsisin ostelemaan :D veikkaan, että meillä vaippa vaihdetaan aina milloin missäkin, mutta hoitopöytä hankitaan todennäköisesti silti, meillä kun on kylppärissä tuota pöytä tilaa niin vähän..:/
      Niin, kaikki sanoo että älä turhaan hamstraa hirveästi. Mun mielestä meillä ei nyt ole ns. Turhaa. Vaatteita on jonkun verran ja pari lelua, lisää tarvii viihdykkeeksi ja tosiaan kaikki ne oikeasti tärkeät sitten puuttuu :D no ehkä tämä tästä ajan kanssa.

      Kiitos vinkeistä :-)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)