Sivut

14. marraskuuta 2013

28+5 Neuvola

Tänään oli sitten vuorossa neuvola käynti. Mulla olikin heti aamu aika 8.15 ja  apua en muista millo  oisin heränny näin aikasin.. hihii oon taas tottunu nukkumaan pitkään kun öisin ei saa unta ja aamulla väsyttää sitten senkin edestä. Mun piti laittaa jopa herätys! en oo varmaan kahteen kuukauteen tarvinnut laittaa herätystä, arvatkaa vaan kuinka vaikee oli nousta.. jep..
Oon ihan tööt vielläkin.. Valvoin kyllä yöllä taas jonnekkin kahteen asti kun ei vaan nukuta, nälkä, pissittää, sattuu, nälkä.. ja heräsin varmaan kuudelta kun pelotti kokoajan, että nukun pommiin... Taidan suoda itselleni tänään päiväunet ja varaan seuraavan neuvola ajan iltapäivälle!

Mulla oli taas tosi ihana neuvola käynti. Mun neukku täti vaan on yksinkertaisuudessaan tosi loistava. Sen kanssa on niin helppo ja mukava puhua, hällä ei ole ikinä kiire, jaksaa kuunnella ja vastailla. Parempaa saa etsiä! Ja tänään sain kuulla, että hän lähteekin pois. Hyvä ettei herkälle hormoonihirviölle tullut itku!!!
En halua taas uutta neukku tätiä, enkä varsinkaan kun tämä on paras!!! Mun neuvola täti on vaihtunu nyt jo kolme kertaa eli tämä on neljäs, on inhottava ns. alottaa aina alusta uuden kanssa, joutuu tutustumaan ja arpomaan, ennenkun osaa taas olla omaitsensä. Harmi näin.

Mutta mennään asiaan!
Kaikki oli taas onneksi kunnossa. Maanantain ultrassa pikkuinen oli perätarjonnassa ja sainkin neuvon, että neuvolassa pitää aina tarkistaa missä mennään. Tänään pikkuinen oli taas raivotorjunnassa. Toivotaan, että sinne asetutaan lopussa ihan itsekseen, eikä tarvitse pelätä miten päin ollaan. Onneksi vielä on aikaa ja tilaa pyöriä vaikka solmuun.
Kun neukkutäti tunnusteli vauvan asentoa pikkuinen päätti potkia muutaman kerran hyvinkin lujaa takaisin! Ja lopuksi hän totesi, että "no nyt tulee vielä supistuskin ja sä sanoit ettei supistele" No oho, ai tuon on siis supistus! joojoo, no supistelee mua sitten, useinkin mm. yöllä! onneksi ne on vielä kivuttomia!

Rv: 28+5
Paino: 59.3
Painon muutos/vk: +659g
Turvotus +/-
Verenpaineet: 116/67
Hemppari: 110
Sf mitta: 25 (jee! se alkaa olee ns. normaali)
Tarjonta: rt
Syke: +145
Liikkeet: ++

Meillä oli tänään keskustelun aiheena synnytys! eieieie ja apua!!
Mä kerroinki että mua pelottaa ja jännittää. ja mulla on pieni sairaalakammo. Asiaa en tosiaan ole sen kummemmin edes ajatellut, juuri sen takia etten ala panikoimaan. Sain pinkan infoa ja esitäyttö lomaketta. Neukkutäti kehotti selailemaan läpi, ettei sitten iske viime hetken paniikki..
AINIIN joo! se viimehetken paniikki.. enpä edes tajunnut.
Kai se on vähän vilkaistava ja lueskeltava. En siltikkään uskalla liikaa miettiä, ettei ala panikoiminen asian suhteen. Hyvin se menee hyvin se menee!

Taidan nyt mennä tonne sohvan nurkkaan tosiaan tutustumaan noihin lippulappusiin, kai se tästä..




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)