Sivut

24. maaliskuuta 2014

Tarinoita iholla

Kysymys postauksen yhteydessä sain monta kysymystä mun tatuoinneista.
Onko niillä tarinaa? Mitä mulla on tatuoitu ja mihin?
Joku myös kysyi voisinko esitellä ne ihan kuvina. Ja voinhan minä.
Kysymyspostauksen vastauksiin kirjoitin kyllä jo hieman mitä mulla on ja missä, mutta tässä tulee vielä kuvina sama :)

Aloitetaan mun ihka ensimmäisestä tatuoinnista niskassa.
Otin sen itselleni synttäri lahjana ja sain aika sopuhintaan. Se oli myös kivan pieni ja kivuton operaatio aloittaa tää harrastus!
Tarkotuksena oli ekana ottaa ihan joku perus peacemerkki, sitten päädyin sydänpeace merkkiin ja niskaan. Loppujen lopuksi kuvaan löysi tiensä vielä siivet. Tatuoinnin teko ei siis sattunut yhtään, tuntui vaan lähinnä hassulta. Mua jännitti ihan kauheesti ja sitten jälkeenpäin nauroin, että täähän oli ihan hauska juttu!

Muutin tällöin juuri pois kotoa, tatuoinnin kautta "toivon" että mun matkallani on sydän niinkuin rakkautta, peace merkki niinkuin rauhaa ja siivet kantaa niitä aina mun matkassa.

Seuraavaksi mennään mun oikean käden operaatioon. Ekana aloitettiin tuolta ylhäältä, missä on yksi kallo ja sen alla oranssi ruusu, annoin mun vakkari tatuoijalle vapaat kädet tämän suhteen, sillä tarkoituksena haaveena mulla olis tatuoida koko käsi, ja mun mielestä niin isoon kuvaan ei tarvitse olla merkityksellisiä leimoja, vaan jotain värikästä ja erikoista ja siinä saa näkyä myös tatuoijan oma kädenjälki :) Annoin sen operaation jonkun aikaa hautua ja jatkettiin sitä myöhemmin.
Seuraavaksi kuvaan tuli pöllö, yksi kallo lisää ja tuolla alhaalla näkyy hieman jalkaa jossa on korkokenkä, tuon pöllön vartalo peittyy kallon taakse ja sen siipi näkyy kallon vieressä. Pöllön jalat tulee kallon alta ja se pitää kynsillään tuosta jalasta kiinni. Idea on aika lennokas ja sitä joutuu tuijottelemaan tosi kauan, että älyää missä on mitäkin! Tässäkin mun vakkari tatuoija päästi luovuutensa valloilleen ja loi upeaa jälkeä. Tuo ylimmäinen kallo/ruusu tatuointi ei sattunut myöskään juuri yhtään. Välillä tuolta sivuilta vähän kirveli tehdessä. Sitten tuo jatko osa sattuikin jo jonkin verran!! Tuo pöllön siiven ala osa ja siinä olevat alueet osuivat tehdessä just kyynärhermoon ja se teki kipeää, Hermo rasittui tehdessä sen verran, että käden liikuttelu pari päivää teki sellaisia sähköiskun omaisia säteitä..hyi. Tuo korkokenkä joka ei kuvassa oikein näy menee tuohon taive alueelle. Siinäkin iho oli aika ohutta ja teko sattui välillä, tai poltteli tai kirvelti. Vaikea kuvailla sitä tunnetta.
Väripommi jota joutuu tarkastelemaan pitkään jos meinaa löytää kaikki pienet yksityiskohdat.
Seuraavaks pompataan sitten tuonne vasempaan kätöseen! Sinne ilmestyi maatuska! Mä olen aina rakastanut maatuskoja, niissä on vaan jotain ihan äärettömän kiehtovaa! Maatuskaha sanana on merkki äidistä tai isoäidistä, mulle maatuska on enemmänkin sellainen mummi hahmo <3
Jos maatuskoita on pariton määrä(niinkuin minulla vain yksi) se symboloi myös hedelmällisyyttä, jatkuvuutta ja elämää. Se kuvaa siis koko suvun naisia, mummia, minun äitiäni, minua ja nyt myös typyä! Sellainen girl power tatska! Perus maatuskaan on lisätty sugar skull kasvot ja pehmennykseksi noita lehtiä(löytyy myös toisen käden ruususta) sekä perhosia tuonne toiselle sivulle, jotka lentää ulos tuolta maatuskasta. Maatuskan reunojen teko teki hieman kipeää, iho kai ohenee taas sen verran sivuille, että vähän sattui.

Tässäkin löytyy miljoonasti jänniä yksityiskohtia sun muita härpäkkeitä.
 Ja sitten viimeisenä mun teksti tatuointi, mä oon vasta nykyisin innostunut näihin mustaharmaisiin, yksinkertaisiin ja varsinkin teksteihin! Tälläsiä on varmasti tulossa vielä lisää! Teksti on mun mielestä ihan nappi valinta tälläiselle haaveilijalle "Dreams are our escape from reality" mä oon törmännyt joskus aikoja sitten tuohon lauseeseen ja kirjoitin sen itselleni talteen. Tatuoinnin otin 2013 alkuvuodesta ja vasta sillon keksin, että hei mä voin tatuoida tuon ihanan lauseen ihooni! Tatuointi on tosi simppeli ja yksinkertainen, mutta sattui, sattui muuten aivan pirusti!!! Ihan hiki valui ja huhhei.
"unelmointi on meidän tapamme paeta todellisuutta" niin se menee. Haaveisiin on kiva hautautua.

Mulla on haaveissa tosiaan jatkaa tuota kättä. Maatuskan toiselle puolelle haluaisin jotain kukkia jotka voisi yhdistää noihin lehtiin. Sitten mulla on yksi tatuointi idea tuonne nilkka/pohje alueelle ja tietenkin pieni jalanjälki tuosta tyttärestäni täytyisi ikuistaa myös iholle, ehkä jonnekkin lapaluun tienoille <3
Tähän touhuun jää aivan kamalasti koukkuun!! Mä tykkään kaikista mun tatuoinneista, enkä oikeastaan niitä sen kummemmin muista enkä kiinnitä enää huomiotakaan. joku joskus kommentoi jotain tatuointia ja sitten on itekkin että oho ainii joo xD!
Voi olla, että näitä vanhempana vielä katuu, mutta tehty mikä tehty ja ne kulkee nyt mun mukana.

Ainiin ja kaikki mun tatuoinnit on otettu kustom works tattoolla! 

2 kommenttia:

Kiitos kommentistasi :)